är vi värkligen lata?

vad tycker ni andra ungdomar? tycker ni faktiskt att vi är lata, om jag skall ärkänna själv så tycker jag faktiskt att jag är ganska jävla lat, men inte när det gäller fritid med kompisar, nog främst när det gäller skolan som jag är mest lat och när jag skall jobba eller sånt, eller det beror på om det är ett bra jobb och intressant och roligt, då kan jag nog jobba länge, som när jag jobbade vid strandservice som jag älskade mer än allt annat att jobba vid.. där skulle jag ha kunnat jobba natt och dag utan att bli trött på det jobbet, för det var så jävla kul! jag älskar värkligen att stå i kassan och laga grillmat och sånt åt kunder, det är så jävla roligt, och nog när det är sommar när det är vid havet man jobbar, tillexempel soliga sommardagar när man kunde sitta där ute med datorn på bordet när man inte hade några kunder och när man hade gjort allting som man skulle göra och kunde vara ledig en stund innan det kom mera kunder, der var det bästa som fanns! att bara sitta och kolla över havet och lyssna på skön musik och sånt!
sånt skall jag jobba med när jag blir stor! helt klart ;) vad vill ni jobba med?

tycker faktiskt att det är dom vuxna som är lata medan vi ungdomar håller på med en massa saker, eller kanske jag har fel, för när föräldrar kommer hem så ligger dom på soffan resten av dagen/kvällen, och vi ungdomar går i skolan, och när vi kommer hem så lagar vi läxorna, och gör sånt som vi borde göra istället för att ligga på soffan och möggla! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0